tirsdag 9. august 2011

Du er tilbake til hverdagen når du kommer hjem og oppdager at:



* Noen har brukt "renseservietter for fet hud" som engangsmopper.

* Puter, pledd, ulltepper og telys er fint dandert på terrassen, og at det har regnet den siste uken.

* Støvsugeren ikke virker skikkelig, fordi noen har støvsuget en singlet som sitter fast i slangen.

* Du finner en boks grillkrydder under din egen hodepute!!

* Kun plastikkblomstene har fått vann..

* Tørketrommelen har kastet inn / ut håndkleet, og at det derfor ikke finnes et eneste rent håndkle i mils omkrets.

* Home-alone sønnen uttaler: E du blind, ser du ikkje at eg har ryddet? Du skulle ha sett hvordan det EGENTLIG så ut….

Sett i lys av de siste ukers hendelser, har Emmelinemor og Emmelinefar stått over kjeftingen. Vi har i stedet forsøkt å glede oss over at vi slipper å se hvordan det EGENTLIG så ut.


Håper du har fine dager. Bloggen har jammen santen tippet TRE MILLIONER UNIKE TREFF siden sist, så det må jeg feire! SEES SNART IGJEN!

78 kommentarer:

Photo-Me-Life sa...

Jeg tror jeg kvæles. Grillkrydder under hodeputa? Jeg tror ikke du ønsker å vite sånn egentlig hvordan det HAR sett ut...hehe

Kristin sa...

Hihihi, jeg ler og ler og ler :-)
Men han har jo virkelig prøvd da, er jo kreativt å bruke renseservitter til gulvvask.

Anonym sa...

Haha!!
Etter 4 dager alene hjemme for frøkena på 17, bad hun tynt om å få bli med neste gang vi dro hjemmefra!
"Det var skikkelig mye å gjøre her, altså, er heeelt utslitt!"

Travel alenehusmor..hadde jo vasket tøy, og satt i gang en oppvaskmaskin, må vite, pluss passet klesvasken som skulle tørke ute! Og tatt inn posten! Skikkelig til å slite seg ut på, gitt. Men ryddig var det! Neste gang vi drar, er vi garantert fulltallig.
mor til 4

Anonym sa...

Haha!!
Etter 4 dager alene hjemme for frøkena på 17, bad hun tynt om å få bli med neste gang vi dro hjemmefra!
"Det var skikkelig mye å gjøre her, altså, er heeelt utslitt!"

Travel alenehusmor..hadde jo vasket tøy, og satt i gang en oppvaskmaskin, må vite, pluss passet klesvasken som skulle tørke ute! Og tatt inn posten! Skikkelig til å slite seg ut på, gitt. Men ryddig var det! Neste gang vi drar, er vi garantert fulltallig.
mor til 4

Margrethe sa...

Helt fantastisk! Kan vel ikke "vente" til mine guitter blir så gamle at de er hjemme alene. Utrolig hva de får til.

Anonym sa...

For oss som bare trenger å forholde oss til dette skrftlig er det morsomt, men "live" er det nok ikke like gøy... :)
Jeg har tre barn og vurdere fjerdemann. De fleste vil ha tre barn for tiden men få vil ha fire. Ingen er redde for å si hva de mener om det heller, utelukkende negativt. Du har jo fire. Kan du ikke skrive litt om: reaksjoner fra "mannen i gata" osv og ikke minst vipper fjerdemann virkelig alt som er av kos, orden og familieidyll over til KAOS sånn som alle frykter? :)

Mayayum sa...

Grillkrydder under hodeputa??! Skulle likt å hørt den forklaringa.....

Lobeliadamen sa...

ha ha ha ha.....du har ikke en ferieuke til gode? Sånn du kan stikke av igen? :-)
Klem W

Emmeline sa...

Halloen Anonym: Hvis ikke tredjemann vippet alt over til kaoset, så gjør heller ikke fjerdemann det? Syns det var mest overgang fra nummer tre til nummer fire!!

Grillkrydder i sengen er jo logisk.... Hvis man for eksempel våkner om natten og er sulten..Da lager man seg bare pommes frites og så legger man seg i sin mor sin seng og spiser der, og glemmer igjen grillkrydderet by the way;)

to vrange sa...

Er egentlig ganske imponert over at han i det hele tatt moppet! :D Men grillkrydderet... akkurat DET var virkelig noe å fundere på! Hehe!

Gøril sa...

Jeg kjenner jeg allerede gruer meg til mine skal være alene hjemme, og det er virkelig en del år til siden eldstemann bare er 6,5 år. Har mye "godt" i vente skjønner jeg.

M sa...

Hihi!!!! Kjenner igjen....men ikke det med grillkrydder......det blir vel det neste.......
.jeg tror du skal være glad for at det ikke var "mistenkelig ryddig"...
klem klem!
M

Elise sa...

Tre millioner? :O Og jeg som er overlykklig om det har vært 2-3 sidevisninger for dagen ;P

Lurer litt på hvordan det så ut i emmelinehjemmet, men er vel best at ingen har sett det ;P

frusunde sa...

Utrolig morsomt skrevet! Synes dere hadde en veldig klok tilnærming.

Akkuratpasse sa...

Herlig!

mona.z sa...

Haha...ler og kjenner meg godt igjen her ja;) Tro meg....vi vil ikke vite hvordan det virkelig har sett ut;) hilsen en med 3 barn, yngste er 14 og fremdeles med oss på ferie, takk og lov:)

Anonym sa...

Husker en sommer på 70 tallet:hjemme alene og festligheter i heimen.En full, uønsket besøkende fra Hetlevik ble sint da han ikke fikk komme inn.Slo knock out på dørklokken,som seinere ble reparert av en venninne sin barmhjertig elektrikersvoger.Da foreldrene mine kom hjem etter en måned i USA var huset nyvasket og alle party-spor fjernet.Det første min far sa:ka har skjedd med ringeapparatet?Han påpekte at nå lyste navneskiltet under,og det lyset hadde aldri virket før....
Randi S

Millie-Moi sa...

Ha ha ler og ler, du er så fantastisk vittig! Utrolig hva som foregår i huset når vi er borte.. Grillkrydder under puten og renseservietter til gulvet, hi hi, og tenk på alt vi ikke vet om!
Digger bloggen din Emmeline :)
Ha en flott dag!
Klem fra Camilla

Misemor sa...

Dette var til å få ståpels av... hehe... Men det er jo sant som du sier; Greit å slippe å se førbildet!
Imponert over treffene dine da, men så har du en flott blogg også!!!
Ha en fin dag. =)

Pernilla sa...

Så fikk jeg en god latter idag og!
De er bare så skjønne, ungan altså. Jeg er enig med en annen som skrev at det kanskje hadde vært mer misstenkelig om alt var helt strøkent hjemme.
Pernilla

Bodil sa...

Ha Ha, utrolig bra. Tenk bare hva gutten din har lagt ned av arbeid, tror en bare får tenke at d var verre før dere kom hjem.
3 mill er jo heilt sykt, grattis!!

Klem Bodil

Snøfnugg sa...

Fantastisk ;-) Husker godt de gangene jeg var hjemme alene i den alderen.... Tror ikke du ønsker å vite hvordan det egentlig har sett ut, og det betyr vel ikke så mye heller. Alt må læres, og man lærer best ved å gjøre det! Heldigvis er det en stund til ungene mine er store nok til å være hjemme alene :-)

Hanne Margrete sa...

Haha,takk for dagens latter!! tenker det holdt hardt å ikke kjefte, men det er jo faktisk et luksusproblem når du sammenligner med andre hendelser ja.. Han hadde faktisk prøvd, og DET er jo et plus;)
Men jeg griper meg selv i å sitte å lure på hvordan det grillkrydderet havnet under hodeputa di,hehe!

Klem fra Hanne:)

lise sa...

Hver alder sin utfordring, ja...

Eplet faller innimellom langt fra stammen. Kanskje ikke fullt sååå langt om vi sammenligner oss selv med avkommet i samme alder.

Egentlig tyder vel dette på at han er veldig trygg på foreldrene sine, det er slett ikke alle som våger å la opphavet komme hjem til noe som ser annerledes ut enn de reiste fra. ;-)

Shy sa...

Hohoho! Dette kunne eg kjenne att!
Grattis med millioner av treff:)

Anita sa...

Hahaha, det var morsomt!! Grillkrydder under puta var jo ufattelig morsomt! Skjønner det ikkje;)

Gratulerer med syyyykt mange treff!!! :)

Kristine sa...

Hahaha! Det var dagens latter! Thank you! :D

Anonym sa...

Sukk, ja...been there, done that ;-)
Det er en læringsprosess det med for ungdommen :-))))

helen og gutta sa...

omg, jeg tror jeg gruer meg litt til mine gutter blir store nok til å være hjemme alene hihihi. gratulerer med 3 millioner unike besøkende, det er jo bare helt fantastisk

Linda sa...

Ha-ha, ler meg i hjel! Du redder dagen min med dine herlige blogginnlegg!

Klem

SURRESILJE sa...

Haha! Kos deg med oppryddinga. La meg til som følger jeg. Fin blogg!

Anonym sa...

Ha ha ha! Nå ler jeg godt her :) Han har i hvert fall prøvd da ;)

Anne Mette Lie sa...

Hahahaha:-) Herlig!

Høytrykk sa...

Takk og pris for at jeg slipper unna å ha tenåringsgutter i huset. For jenter er mye, mye flinkere, ikke sant? (Ja, det er nå du bør komme med et beroligende svar, slik at jeg kan slippe å bekymre meg over dette de nærmeste 15 årene. Jeg tipper tenåringsjenter bringer med seg nok av andre bekymringer...)

Øyeblikk sa...

Hehe, han har i alle fall styla på terrassen med telys, puter og pledd, hmmm ;) Og det å støvsuge skittenklær må eg sei var svært kreativt!

Ellers så kan du jo tipsa han om at lillebror, "just ein bever", sine autografer sikkert blir mykje verd etter kvart, så om han sel ein sånn så har han gjerne råd til å halda seg med vaskehjelp neste gong mor og far tar på tur :)

Eg skjønner godt at du har passert 3 mill unike treff - beste bloggen ever!!

Klem Eli

A sa...

Jeg sitter her og ler høyt mens jeg leser innlegget ditt. Rett og slett knallbra!

Man kan vel egentlig ikke bli sint heller, for som du skriver, så har jo gutten virkelig gjort et forsøk!

:-)

Violetta sa...

He-he... ja godt med alt man ikke vet.
Minner faktisk litt om meg selv, da jeg var seksten og styrte husstellet alene. Fullt hus hver dag... At ikke moren min fikk dånedippen ved hjemkomst er et under, men hun var kanskje av samme materiale som deg ;-)

Anita fra hjerterommet sa...

Heerlig:))

3prinser sa...

Hehehe.... ja, lurer på hvordan det egentlig så ut ja... grillkrydder under hodeputa... kongelig!

HusmorDronninga sa...

Jeg ler like godt hver gang Emmeline!
Jeg skjønner virkelig din frustrasjon.. Men det kan jo hende at han faktisk har forsøkt... om enn et litt dårlig forsøk etter min mening..hihi...
Jeg hadde i alle fall måttet telle til både 10 og 100 mange ganger! :D

Lykke til med gjenreisningen av ditt hjem, og gratulerer med 3 mill besøkende! Helt villt ;)

Marianne sa...

Hahahah! Så moro. Og så så flinke dere er som heller gleder dere over å ha sluppet og sett hvordan det egentlig så ut :)

Unknown sa...

Oh I am in love with everything here! Especially the wooden hurricane

Jane sa...

Hva pokker gjorde grillkryddere under hodeputa? Ha ha... Ble faktisk litt nysgjerrig på hvordan det faktisk har sett ut mens han har vært alene hjemme.. hehe.

linsky sa...

Hahaha! Han har tydeligvis hatt det fint. ;)

fru. Lærum sa...

hysterisk morsomt! jeg sitter her og leser det til min mann :-) tviler ikke at vi må igjennom det etterhvert også , med ei på 16 og en på 14 :0

EtterRegnet sa...

Hahahahahaha eg trur eg daue....
Flire så eg reste her eg sett ;)
Men tja kunne vell kanskje kjenne meg liiiiiitt igjen fra når eg va ung og hadde aleina heime hælg.... men ikkje såååå ille....

Whitebite sa...

WOW, århundrets alene-hjemme-fest?!!

tror nok det ja.
auchhh...

Esther Christina sa...

hahahaha! måtte lese høyt for mannen! Med 2 små gullunger høyt og lavt her hjemme, finner jeg mye rart på de merkeligste plasser. Men grillkrydder under puta mi har jeg tilgode-heldigvis! *lurer fælt på hvordan den havnet under emmelines pute*

Anita sa...

Ler så jeg griner!!!

Gratulerer med 3 millioner!!

Vimså sa...

Gratulere med toppers besøkstall..
Ser vel ikke akkurat fram til mine barn blir store nok til hjemme alene tilværelse..
Ha en flotters dag i Bergen..
Mari Johanne

Jeanette-Jess1 sa...

Fantastisk !!!
Ler så jeg gråter og er veldig glad for at 16åringen ble med på ferie HE HE !!!

Anonym sa...

Hahaha , jeg ler og kjenner meg så godt igjen på mine egne 3 gutter , på 16,20 og 22 år . Huset er ryddig og "grundig" vasket , etter unge gutters standard,vel og merke. Grillkrydder under hodeputen , hehe , ville jeg her i huset ikke synes var så rart , når jeg ser hva de drar med seg inn på rommene av mat og drikke......
Du skriver bare så levende og herlig <3 Gratulerer med over 3 millioner ! Ikke det spor rart at du har så mange besøkende :-)

S sa...

Ha, ha... Morsomt!
Jeg kjenner meg igjen fra da jeg og mine to søsken var alene hjemme. Jeg husker forsatt hvor fornøyde vi var med ryddingen. men uansett hvor mye vi ryddet før mamma og pappa kom hjem, klarte de å finne spor etter oss... En ølkork under sofaen..
En gipsfigur som var limt..

Sukk, grugleder meg til mine barn er store nok til å være hjemme alene..

Ha en fin dag!

Klem fra Sigrid :)

Jorun sa...

Gutten har altså moppet, pyntet på terassen og laget seg en koselig spisekrok på nytt og spennende sted - hvor er HANS interiørblogg?

Villblomsten sa...

Hihi :-)
Flott skrevet (som alltid) :-)
og hærlig kommentar - du skulle bare sett hvordan det egentlig så ut :-)
Hihi :-)

men absolutt Sunn innstilling - å klare å glede seg over det istedenfor :-)

Min Verden sa...

Godt standpunkt! Bra perspektiv :) Enjoy life.. selv sliter jeg med bøttefølelsen i dag, men det går nok over. Hanne

Hjemme hos meg sa...

Hahahaha!!! Jammen godt å komme hjem ;)
Grattis med TRE (!!!!) milioner!!

Klem Anette

Lottemora sa...

Hehehe :-) Hva i alle dager har de brukt grillkrydderet til der??? Herlig skildring!

Klem
Lotte

Unknown sa...

HAHAHAHAHAH!!! Fantastisk! :D Velkommen hjem!

metanoia sa...

ler meg fillete her :)
herlig innlegg !

French Furniture sa...

Haha! this really made me laugh. Oh to be 16, and home alone!! Love your blog xx

Ruths datter sa...

Absolutt en glede å ikke ha sett hvordan det vra før du kom hjem.hi hi.
Klem

Beth sa...

Ja, det er noen ganger vi hverken vil se eller vite hvordan det egentlig har sett ut!
Men som regel så går det seg til...

Refleksjon på livsvegen sa...

Så god til å skrive..

klem

ps: godt du ikkje kjefta, eit forsøk må vere godt nok i desse dagar..

Anonym sa...

Hahahahahaha :)
Ja noe slikt drar en ned rett på jorda etter en sikkert herlig ferie :)


~Natalie~

Lina sa...

Hahahaaaaaahahaha :) du er så herleg!! :) det er ekstra gøy når blogginnlegga kan lesast for mannen, og han ler like godt som meg ;) hoho.

Toril A sa...

Velkommen hjem til hverdagen! Du får vel ikke tid til mere blogging med det første, regner jeg med:)

Anette sa...

hahha, jeg må bare le ! Du skrive så vittig! Fortsett med det =)

Sol sa...

Igjen: Tusen takk for titten!

Hilsen Sol i Villa Blå

Mitt hvite hus sa...

Herlig O=)O=)

og jeg må si jeg likte uttalelse til sønnen...kjenner igjen den uttalelsen..

Vi har en regel ( blandt mange) skal de være hjemme alene...så skal huset skinne når vi kommer hjem... hadde litt opplæring på den eldste i sommer... Fikke ikke god karakter.. men det fikk lærermesteren... Malena..

Ha en fin fin uke o=)
og grattis med alle besøkende..

Klemmer o=)

Kos og kaos sa...

Fantastisk! Må si du nesten skremmer meg fra å la guttungen være alene hjemme over lengre tid..... Renseservietter til gulvvask er dog bedre enn ingen gulvvask??

Ha en fin dag!

Vårt lille hjem sa...

Hehe..jeg må bare le..
Tror du kan være VELDIG glad for at du ikke har sett hvordan det så ut FØR han ryddet.
Grillkrydder under hodeputa..hmm..har noen hatt grillparty i senga di tro..en kan jo bare spekulere..hehe..

Hege

Gabriella sa...

Härliga bilder, så tjusigt!

Wendla sa...

Haha! Det må være det morsomste jeg har lest på lenge! Han hadde i det minste prøvd, da:)
Min yngste bror har også debudert som "husmor" i sommer i en hel uke. Han hadde brukt samme glass, asjett og bestikk i én uke for å slippe å vaske opp. Er det mulig...

Hilde sa...

For et herlig innlegg :-)

Gunhild sa...

Mitt hvite skattkammer av Nina Babsy Løyning er en blogg å anbefale :-)

Og vær glad for at huset ditt fremdeles stod på grunnmuren da dere kom hjem fra ferien :-D

Unknown sa...

Jeg kjenner meg så igjen i den. Min 19 årige sønn sa; jammen mamma æ har jo rydda heile dagen!
He...he.
Vi bli vel å savne de når de e utflytta:o)
Klem

CV Love sa...

Love ideias

Related Posts with Thumbnails