fredag 8. april 2011

Påskepynt og husmortips;)


Så er det fredag -ukens høydepunkt! Jeg startet helgen med å bli intervjuet på NRK Hordaland i dag. Veldig koselig. Selv om det var radio hadde jeg med meg påskepynt --for sånn gjør de det visstnok på radio. De liker å skape stemning. Dersom du vil høre intervjuet kan trykke på linken her: Jeg er med i flere sekvenser fra 10:29-13:25 videre fra 16:23-23:58, fra 32:48-37:27 og tilslutt 41:45 -46:59.




Ellers er det tid for å sparke i gang påskepyntgalleriet:) Jeg må jo bare begynne et sted og da blir det HYLLEPYNTEN som er først ut!


  
Linvimpel med påske i trykkbokstaver ( nydelig håndarbeid ) er laget av Idyll på Landet som også har en 
egen eplabutikk.  

Ytterst på hyllen holder denne lille strikkede kyllingfamilien hus.Veldig veldig sjarmerende forening, som kommer fra Nordfjordeid;) De er laget av Magni med bloggen Magfly, og vil du prøve deg på å lage en sånn liten familie finner du oppskriften her! 


Disse to litt freakete hippikyllingene kommer fra Solveig med bloggen (Solsaum) Kvardagsgleder: Solveig har bidratt med en rekke forskjellige bidrag i påskepyntutfordringen. Hun har både sydd og strikket og tovet og er et unikum med håndarbeid. Innlegget om påskepynten finner du HER

Så kommer vi til lysposene, som er laget av Gunnhild med bloggen Rotloftet. Jeg har plassert to syltetøyglass inni posene og har plassert et telys inni syltetøyglasset. Utrolig dekorativt når det mørkner. Lysposene har allerede vært med på utstilling, for disse var altså tent i radiostudio tidligere idag:)


I avdelingen for eggevarmere finner du først to søtnoser som kommer fra Bergen. Det er Pink Lady med bloggen Pink Lady and the polkadots som har strikket disse søte kaninene, og hun har funnet oppskriften HER.


For dem som foretrekker å hekle, kan man kanskje lage noen gule eggevarmere istedet? Disse er laget av bloggeren Jeanine og hvis du vil lese mer om hvordan  hun gikk frem for å få det til, kan du lese det HER


Ytterst på hyllen står tre hjerteknusere som også har vært med i radiostudioet før i dag. Lisbeth med bloggen Lisbeth sin lille verden er kjent for sine nydelige kreasjoner, og hun har strikket disse tre påskekaninene (*muligens påskeharer) Jenten heter Cath, siden hun er inspirert av Cath Kidston, guttene heter Marius (*genser) og Fanitullen. ( *fanakofte)  Hvis du vil prøve deg på å strikke disse forseggjorte eggevarmerne må du sjekke dette innlegget. 


Tusen takk til alle sammen:) Jeg hadde ikke klart å komme i havn uten deres hjelp! Fremdeles ramler det inn pakke etter pakke hver dag, og jeg blir stadig overrasket over kreativitet og humor i bidragene. Flere bidrag følger ganske snart...


Helt tilslutt må jeg bare få komme med et ørlite tips som jeg selv har fått hos bloggeren Silje . Hun hadde fått tips om noen supre kluter fra Nille som visstnok var rene trylleformelen hvis man ønsket å få rene vinduer. Så klaget min mor på sine vinduer her for noen dager siden, og jeg fortalte om vidunderklutene som hun kunne kjøpe på Nille for 49 kroner. I pakken får man med en gul klut som skal brukes til vask av vinduer og speil, og en blå klut som man skal tørke med. Man skal ikke bruke såpe, kun vann når man vasker. Dermed strente min mor avsted  til Nille og kjøpte kluter både til seg selv, og til sin datter Emmeline....


-og de funker jo som bare det. Jeg er som kjent ingen vaskespesialist, men disse klutene var bare super. Her er det ingen skjolder etter endt vask og ALLE kan få det til. Fort går det også...Derfor sender jeg tipset videre til dem som har vindusvask på plakaten!  SEE U AROUND!! 




50 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Jeg takker for tips om kluter, og løper å kjøper, for jeg kan snart ikke se ut av vinduene mine. Vinduspusseren har gått til streik, ser det ut som (les: Gubben), så jeg må nok ta dem selv. Og da trenger jeg den hjelpen jeg kan få!!!!!! Klemz Grethe

Maryjane-The Beehive Cottage sa...

I love the table place setting. The yellow is so bright and cheery! Great ideas!

Ramme Alvor sa...

Så mye flott!!!
Flinke folk!

Klem!

janses.blogspot.com sa...

Hei hei. Du er virkelig en tusenkunstner :-) Blogge, skrive prate på radio og oppføre seg ordentlig på TV, du fikser alt :-) Imorgen skal jeg på Nille, så skal jeg få rene vinduer :-) Takk for tipset.
Lykke til med videre arbeid med påskepynten.
Med vennlig hilsen Janse, som akkurat har begynt å blogge.

Renate´s hjem sa...

Mye fin påskepynt(:
Tusen takk for vindusvask tipset!!
Det skal jeg teste ut.. Jeg har nemmelig koblet vindu. 4 sider å vaske derimot. Og det er maaaaange av dem i huset. Blir kvalm av tanken på å vaske de(:

Takk,takk.

Mvh Renate

nille sa...

Så fantastisk mye fin påskepynt - virkelig inspirerende!

Og takk for at du sprer vårt glade vindusvask-budskap :) Mange sliter med vindusvasken og gruer seg og utsetter lenge, før de kommer igang - men det er det jo ingen grunn til, eller hva?

Håper det er okay at vi deler blogginnlegget ditt med våre lesere, Emmeline!

Ønsker deg en strålende fredagskveld!

meine kleine Werkstatt sa...

It looks great!
I like it so much!
Many greetings from Berlin
Anja

Titt-inn! sa...

Tusen takk for vindusklutetips.Jeg er heller ikke den store vaske damen,men må man, så må man! Skal bli morsomt å se når studioet til Førkveld står ferdig pyntet! Ha en fin helg!

- ma - sa...

Du har flott talent for radio også:) Hører på deg nå! Det er nettopp fordi du løfter blikket litt når du skriver at jeg liker så godt å følge deg. Hverdagsliv med skråblikk er du best på! Keep up the good work!
Ha en fin helg :)

Fire Hjerter sa...

Masse kreativ påskepynt du viser. Nå kan påsken komme.

Og takk for vindusvask - tips. Tipper Nille kan vente seg et storinnrykk av vindusvaskende-klare damer i morgen.

Monica sa...

Mye fin påskepynt. Jeg lar påsken gli forbi uten noen form for gul pynt.. Tok den helt ut i jula, og kjenner enda jeg har abstinenser etter alt det røde..

De klutene skal jeg virkelig prøve!
Takk for tipset, emmie <3

Ha en flott helg!

Klem

Heidi sa...

Så nydelig og gøyal påskepynt! Og så flott med masse linker, til og med til oppskrifter.
Bra med et husmortips. Vindusvask vil vi helst ha raskt unnagjort.

Gunnhild sa...

wow! så fargerik og flott stua di ble nå!! herlig :)

merkelig og VELDIG morsomt å se igjen ting man har laget selv, i noen annens stue!!

måtte le av at lysposene mine har vært på RADIO i dag.det tror jeg må være første gang..

jeg tror jeg utsetter vindusvaskinga et år jeg..jeg skal nemmelig skifte ut mine ;)

tudelidu!

Ein Schweizer Garten sa...

Beautiful colors of deco! Greetings from switzerland!
Carmen

Vilmershus sa...

Kjære Emmeline:)Tusen takk for tipset med klutene, det trengs sårt ser jeg..grøss og gru. Skal sporenstraks på Nille og kjøpe kluter!Så artig å følge deg-spent på resten av påskepynten. Skal kose meg med radioinnslagene nå, ha en fin fredag til deg og dine i Bergen.
Hjertelig hilsen mammaen i Vimershus

Unknown sa...

Så inspirerende med påskepynt! Gult er kult. Ha en god helg! :)

Trine sa...

Utrolig mye fin påskepynt.
Ha en god helg!

Gundis sa...

Koselig spisestue du har, og fint å se hvordan den endrer karakter ut fra årstid og høytid! :) Nydelig!

agnes szucs sa...

i like all those cheerful yellows!
they are really screaming spring.

agnes
:)

Anonym sa...

Hei. Flotte bilder.-Har selv vinduklutene til Nille ,-og de er hel suverene. Nå går jo vasken unna i en fei!! God helg :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så mye fin pynt du har fått, det er jammen mange kreative og produktive damer der ute (ja, det er vel for det meste damer..?)
Andre blogg jeg leser i kveld som hyller de klutene så nå planlegges tur til Nille i morgen og håper de har varen i hylla. For her trengs virkelig vinduene en vask. Kan ikke skylde på at det er minusgrader lenger.

Sandoren og Blåsten sa...

Her vaskes det ikke for mye vinduer, men de klutene må prøves!

Veldig fin påskepynt, falt veldig for trekassa og baljen med eggene i. Hvor får man tak i fyllet du har i baljen som eggene ligger på? Veldig dekorativt og fint!

Kos deg videre med pynten!

Hilsen Gry K

Siven sa...

Her var dyne MYE fint altså! Tror nok favoritten må bli lysposene så langt. Det var jo bare fantastiske!

Kanskje jeg skal vurdere å pynte jeg også? Eller kanskje ikke...

Men lysposer vil jeg ha! :D

Shus sa...

Masse flott pynt du har fått, og det betyr mange flotte kreative damer der ute!!

Eg ler i høve at "der finst to av oss!" For eit sammentreff!! Håpe det er greitt at eg lånte bilde av deg ?!?

ha ein strålande før-påske-lørdag

Anonym sa...

Lysposene er fine og delikate. Ellers er det mye træl du har fått....

Mitt hvite hus sa...

En travel dame er du .O=))

her var det mye flott påske pynt... så mange flinke og kreative damer..

En skikkelig glad påske..

nyt helgen

klemmer

Elin sa...

Mange flotte ting! Må nesten le av meg selv for jeg finnes ikke glad i gult og påskepynt, men med en gang jeg ser dine bilder så ser jo alt så flott og lekkert ut :) Påvirkningskraften er stor!
Ønsker deg og dine ei flott helg videre :)

Nil sa...

Bloggen din er jo så fargerik og artig :) takk for hyggelig kommentar. så fint du har pynta til påske forresten. Jeg kan ikke engang huske sist jeg tok fram påskepynten hjemme hos mamma'n min. Får nesten gjøre noe med det nå som jeg skal en tur hjemover imorra ^_^

Myrullpiken sa...

du er så utrolig flink og kreativ:) elsket vimpelen du har på hyllen din:)

Ønsker deg en koselig uke, og en snart god påske:)

Klemmer fra Myrullpiken<3

Snedig Snelle sa...

Så mye fin påskepynt!! Ser eg har ein god jobb å gjørr.. me bare ein liten bukett påskeliljer på mitt eget kjøkkenbord... :-)

Alexia sa...

Så utrolig masse fint og inspirerende!

Og skal jammen ha meg nille-kluter jeg også!

Ha en fin mandag!

Litamora's Quilt & Design sa...

Fant bloggen din i dag, og du verden så koslig det var her :o) Du kommer nok til å kose deg i påska, kan jeg tenke meg :o)
Ønsker deg en fortsatt fin og kreativ uke,
Laila

Anonym sa...

Jeg har kjøpt kluter og har vasket og er så fornøyd med resultatet i forhold til tidsbruk og innsats ;) Som en furiemor med en konfirmasjon i sikte, er slike tips kjærkomne!!
Kirsti

Tina sa...

Så flike folk er! Når påskepynten er så fin, hvordan er da julepynten??! Gleder meg til å følge deg videre, Emmeline!

CamillasVilla sa...

Mye lekker påskepynt!! :)

Og tusen takk for supernyttig tips ang. vindusvasken! Det er jo veldig aktuelt i disse dager, så jeg i går da solen skinte på mine. Og minte meg på at det var en stund siden forrige vask. Kremt...
God tirsdag!
Camilla :)

Vena sa...

Beautifull! Very nice idea!

Web tech mantra sa...


Thanks for sharing a great article.
You are providing wonderful information, it is very useful to us.
Keep posting like this informative articles.
Thank you.

Get to know about extramovies

yanmaneee sa...

100% real jordans for cheap
kyrie 6 shoes
supreme
moncler jackets
curry 7 sour patch
pg 4
golden goose
nike sb
golden goose
kyrie 5 shoes

maverick sa...

Thanks for sharing a great article.
You are providing wonderful information, it is very useful to us.
Keep posting like this informative articles.
Thank you.

PLEASE VISIT MY WEBSITE TO

joker123 slot
joker123 gaming
slot joker123
joker123
joker slot
joker123 online
apk joker123
joker123 apk download
judi slot joker123

Mady sa...

Fully compatible with our Modular/GE universal formwork, which allows problem-free and direct connections and transitions between wall and concrete slabs or beams.

maverick sa...

joker123
fafaslot
daftar joker
fafaslot
fafaslot
fafaslot88
fafaslot
joker123
fafaslot

joker123 sa...

aduq online
agen aduq
situs aduq
daftar aduq
aduq terpercaya
aduq terbaik
situs IDNPlay
aduq online
aduq terbaik
aduq terpercaya

hanna sa...

joker678d
joker123a net
game slot joker
joker388
joker login 123

Unknown sa...

toto online

Mark Watson sa...

Do you have a Linksys Router and need to perform a Linksys Router firmware update? If yes, start with downloading the update from the router manufacturer’s official website. Once downloaded, login to the router admin console and navigate to the firmware section. Lastly, upload the downloaded firmware update and wait for the firmware to update on its own.

cuamakm sa...

instan4d
Slot Server Thailand
Instan4d
Bandar Toto

cuamakm sa...

slot online
dewa88

ramraju sa...

content://com.avast.android.mobilesecurity/temporarynotifications Safety and security in our digital lifestyle are as vital as they are in real life. In real-life scenarios, a sense of security is achieved through safety mechanisms like CCTVs and smart automation devices.

ramraju sa...

isaidub movies is one of the considerable popular free movie downloading websites that delivers a large number of webseries, shows, and movies.

breekelly sa...

Great info! thanks for sharing valuable info click here to know about how can edge computing be used to improve sustainability

Related Posts with Thumbnails