mandag 15. juni 2009

Sommerlige fristelser


Lexington Company vil i løpet av de neste månedene lansere sin nye serie med kopper, kar, glassvarer og lignende. Av en eller annen grunn har jeg hatt en følelse av at denne serien ville minne litt om Riviera Maison sin kolleksjon, men det gjør den faktisk ikke.


Lexington satser på hvit som basis, med enkel dekor i mørk blå eller rød. Logoen er like viktig på fatene som på tekstilene.




Riviera Maison har på sin side valgt lysere blå i sin sommerkolleksjon, med stjerner som pynt. De har også lekre vimpler som kan gjøre hvilken som helst sommerdag til en fest:)



Jeg er svak for måten Riviera Maison bruker skrift på glass og bestikk, såvel som på møbler.




Tusen takk for koselige hilsener som alltid! Beklager at jeg ikke responderer så fort som jeg kunne ønske. Det må vente til jeg er på nett igjen! Nå er det bare 2,5 uker igjen av oppholdet, så det nærmer seg:)


Tusen takk for tips om hilsen fra Home and Cottage, og plassering på nettavisen sin bloggliste. Kjære Landliv: Jeg kan GARANTERE at jeg aldri vil erstatte jogging med blogging. Definitivt! mye jogging blir det aldri! Til deg anonym som lurer på å male Ikea sine bøkeflater; Jeg har god erfaring med mine skoskap. Jeg har brukt oljebasert heftgrunn og to strøk med oljebasert maling som jeg påfører med skumgummirulle. Husk å vaske flatene godt med salmiakk før du begynner å male. Lykke til. Håper ellers at dere har det fint. Sommerhilsen fra Emmeline

25 kommentarer:

Anonym sa...

Tuuusen takk for at du tok deg tid til å svare på malingsspørsmålet. Du er en knupp :)

Anita sa...

Oioioi! Så fort som tiden går! Masse fint du viser idag også, selv om jeg nok liker GG bedre! Ha ett fortsatt fint opphold! klem!

Hilde Heimdal sa...

Så fine bilder stilig med skrift på det bestikket syns jeg:)

Lykke til med resten av oppholdet !!

Hilde:o)

Monica sa...

Masse fine bilder du deler med oss. jeg liker lexington sine tekstiler veldig godt, men serviset var nok litt for maritimt for min smak. Riviera maison sitt likte jeg litt bedre da... men her er det nok mest roser og dill det går i og ikke så mye maritimt, selv om jeg syns det er kjempefint det også:) Liker også veldig godt riviera maison sine ting med skrift på:) Lekker detalje:) Ønsker deg masse lykke til videre:) STÅ PÅ!! Du er kjempegod og det er virkelig beundringsverdig:) Flott at du fortsetter med blogging og ikke erstatter den med jogging da, ja takk litt av begge deler:) Klem monica

Ocean showroom sa...

Vilket fint förkläde! massor av fint! Trevlig kväll. kram alexandra

Unknown sa...

Nydelige bilder, jeg liker også Lexington godt.
Fint med gode malingstips av ikeamøbler.
Klem...Ellen

Lotta sa...

Hei!Så mange lekre bilder.. inspirerende! Grattis med omtale.Så artig!Du har en veldig fin blogg!Klem og ønske om en deilig kveld fra Lotta

Fru Fjeldhammer sa...

så masse fint du viser her! Skrift på møbler og diverse er så stilig..

Kos deg videre..
klem

Hege sa...

wow! Jeg er fristet! Det er helt sikkert... sukk!

Fin blogg :)

Klem Hege

Kristin`s lille hjem sa...

Inspirasjons bilder er kjempebra,og her var det mye å se. Hilsen Kristin

Christine Louise sa...

Så nydelige bilder du viser oss :)

LillaLykke sa...

Flotte bilder, likte veldig godt husmorbildene med nydelige blå stjerner! :)

meaningmoon sa...

Fantastisk mye fint! Myer der jeg sulle hatt ja:) Lykke til med siste innspurt!!!

Hilsen fra landet sa...

Puh! :lettet: :-D

Fortsatt fine dager, om enn strevsomme for deg. Men det gjør sikkert godt både for kropp og sjel.

Jeg var på et helgekurs som var litt "fysisk" - og da tenkte jeg på at det er utrolig hvor nære man kommer mennesker og blir kjent på en spesiell måte, så etter alle ukene der du er blir det sikkert et helt spesielt fellesskap for dere og kanskje holder dere kontakt og deler minner. Hvem vet, kanskje er det andre GG-mennesker der også, og om de ikke allerede ER det har jeg stor tro på at de BLIR det etter å ha blitt kjent med deg :-)

M sa...

),O
lö,)
l),
l
Hei!
Lexington har vært "lik" seg selv i mange år, og det er ikke rart at det minner om Riviera Maison...for de sier jo selv i reklamen at de vil være en mix av Long Island og den franske landstil.
For noen år siden var Lexington lysere blå, og stjerner og striper er jo signaturen.og "jeans"stoff..
Litt Ralph Lauren og Tommy Hilfiger aktig, den nordamerikanske lette stilen...

Morsomt nok er de fleste av mine venner som bor på Long Island, mer opptatt av interiør som finnes mye på vestkysten av U.S.A...men den stilen kan jeg kanskje skrive om på bloggen min en vakker dag.

:D!
Den stilen har nemlig jeg!
Lexington kan være på soverommet! Deilig sengetøy!
Håper det går bra med trimmingen!

Klem, M

frøken olsens drømmer sa...

hei på deg håper du har det bra der du er,men nå er det vel ikke så lenge før du kommer hjem ;))
ja ukene går Emmeline,så nå er det vel ikke lenge før du skal på den skjønne skjønne hytta deres.
ønsker deg en god helg
klem fra meg :))

Anonym sa...

I miss you Emmeline,come back soon in the "bloggverden"!

Gro sa...

Takk for malingstipset - sier jeg også! Har nen billyhyller som er i bøk - feilkjøp, så og si - passer overhodet ikke inn her i huset! Tror jeg må til med malingspøsen der, ja! Stå på - klem fra Gro!

mali-mo sa...

Håper du har det fint ;)

bea-cici sa...

hei emmeline!
håper du har det bra!
stikker bare innom for å si at du finner en award til deg på siden min.
ha en god helg
klem bea-cici

Sivs hus sa...

Hei, YES - de servisene så helt nydelig ut. Gleder meg til å høre om oppholdet ditt... Sommerklem Siv

Kristian Severin Skeie sa...

Lexington... Jeg kan ikke tenke meg noe mer mainstream og kjedelig enn akkurat det. Omtrent like gøy som å kjøpe lunch på T.G.I Friday`s. Om ti år ser vi tilbake på "Lexington" med samme forakt som nå gjør at vi forgjeves forsøker å glemme vår deltagelse i åtti-tallets Ball-genser-sinnssykdom. Man skal ha integritet og være over gjennomsnitts opplyst for å begripe at man må styre unna. Og hvorfor bør man styre unna? - Jo, fordi at det er fantasiløst å henge med massene, fordi Lexington er fullstendig oppskrytt og mangler raffinement så det holder - og fordi man beholder selvrespekten for de neste tiår ved å la være. Det finnes universelle standarder for god form og god smak som varer.

@__EY__ sa...

Hei.

Uvanlig stille her...

Men du kommer vel snart
sprettende tilbake til
Bergen igjen : )

Hade det bra & stå på.

Christine Louise sa...

Så flotte bilder, masse fristelser her ja..
Bra du deler dine kunskaper om maling :-)

Klem fra meg..

Ellemeller sa...

Hei.
Eg har akkurat lest gjennom alle Emmelines mest populære, fantastisk morsomt! Eg måtte lese nokre av dei høgt for kjæresten:)

TAkk!

Related Posts with Thumbnails