mandag 1. juni 2009

I idylliske omgivelser



Sommeren er her. Det passer perfekt for meg, som bruker dagene til å gå på tur, svømme, sykle og drive styrketrening. Den siste uken har jeg slept meg opp på fjelltopper, og padlet på tur i kano. Det er kjekt å oppdage hvor mye man kan klare, om man bare utfordrer seg selv!  



Det må jo innrømmes at det hjelper at vi bor i et lite paradis der alt er perfekt tilrettelagt. Her på senteret er det flere flotte svømmebasseng, treningsstudio, fjell, fjord og badestrand rett utenfor stuedøren. Vi får servert sunn mat flere ganger om dagen, og løper fra treningsopplegg til treningsopplegg. Det er rett og slett knallkjekt, noe de fleste burde fått oppleve. Utsikten er fra altanen på hytten, der vi slapper av innimellom slagene! 



På stedet er det også en koselig liten studentby bygget i -95. Det er så flott å se at alle husene harmonerer i farge og fasong. Fra studentbyen kan man vandre videre på små broer som går ut på øyene her. Der finnes det bl.a et eget stillehus som man kan besøke for å finne indre fred.


Stort sett har jeg vært så støl at det har blitt lite tid i stillehuset. Istedet kjøper jeg ALLE interiørblader som kommer ut, og mediterer med dem istedet! Nettverket er så ustabilt at det tar en evighet å besøke blogger. Derfor aner jeg ingenting om hva som skjer ute i interiørbloggeverdenen, men jeg håper at dere har det bra:) 



Til Mamma: GRATULERER MED DAGEN DEN 1.JUNI.  Til Emmelinemannen: Gratulerer med dagen din den 2.juni. Du er kjempeflink, og jeg er så glad i deg:) Tusen takk begge to for alt dere gjør for at jeg kan være her! Jeg savner dere masse!  Til alle dere andre; Jeg savner dere også faktisk! God klem fra Emmeline

41 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til videre, Emmeline :-)
Alltid moro å lese bloggen din.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

heia i natten :)
lurer faktisk litt på kor er henne...såg veeeldig kjent ut utfrå bilda dine...og har eg rett er det under ein time frå min heimplass :)
det er bra at du trivst og likar opplegget. lykke til vidare :)

nattevaktsklem M :)

K sa...

BRASIL
BELO BLOG
BEIJO

Two sa...

Hei Emmeline, eit nydelig innlegg du har laga om ei perle litt lenger sør i fylket mitt. Det ser ut til at du trives i ditt lange fråvær fra familien, slikt er kjempetøft for alle parter, har prøvd det sjølv men ikkje sååå lenge. Stå på i treningen og lær deg å være fysisk aktiv, det er den beste medisin. .....og oversjå evt. underlige kommentarer du har fått.... :) Klem fra Juliann

Charlotte sa...

Hei Emmeline!
Kjekt å høre fra deg, men forstår at du pga ustabilt nett ikke kan oppdatere bloggen din så ofte som du kanskje ønsker.
Har selv vært der inne et par ganger, og også jeg hadde med meg haugevis av interiørblader (+ noen bøker).
Ønsker deg en flott uke, stå på!
Klem fra Charlotte på Hjellestad

Lisemoren sa...

Så flott at du trives Emmeline, stå på ! Kjekt at du har kapasitet til å lage hyggelige innlegg også. Det kan ikke være bare bare å være så lenge borte fra familien. Men omgivelsene var i allefal skjønne, og opplegget høres jo supert ut.

Klem fra Lisemoren :)

Tonje sa...

Det ser ut som ein flott plass (har sjekka ut linken) :o) Det er vel ikkje til å unngå å sakne familien når ein skal vere vekke så lenge, men stå på! Du må kose deg MASSE og lukke til vidare med treninga.

Gledar meg til du er tilbake i normal bloggmodus ;o)

Klem Tonje

Babb sa...

Savner deg vi også, men stå på der du er! Lykke til videre:)

Akkurat passe Frø sa...

Masse lykke til videre!!!
Kjekt å høyre i frå deg :O)

BO sa...

Så flink du er! Vart litt rørt av siste helsinga di til mannen din!
Kosa deg, mens du kjenner at energien aukar og ting blir lettare! Skulle vore der eg og!
Klem

Fjordheim sa...

Nå har jeg surfa litt rundt for å finne ut om det kunne være noe opplegg som ligner på det du er på i nærheten av meg.
Håper jeg kan få til et eller annet for å få en litt bedre livskvalitet.
Ser ut til at det du er på er veldig bra.
Ønsker deg fortsatt lykke til :)
Savner de jevnlige innleggene dine, men går ut fra at du kommer stekt tilbake om ei stund

Anonym sa...

emmeline du er min helt. Ingen lyser opp dagen min som deg. Du inspirer meg og gjør meg glad. Tusen takk skaldu ha !!!

Datt sa...

Du er så flink!!! Det så virkelig vakkert ut der, det hjelper nok vil jeg tro! Skulle gjerne hatt meg en slik tur jeg også ja, min kropp trenger virkelig det... :P

Amelie78 sa...

Tenker på deg :) Så fint at du har det bra!

Klem fra Frk Rugeklare Amélie

Elin sa...

For en perle !
Dette er et sted jeg kunne ha tenkt meg å besøke. Ser de behandler utmattelsestilstander der, noe jeg er plaget av, desverre !
Håper et slikt opphold kommer inn under rehabilitering og blir dekket, ellers kan det vel bli ganske kostbart.
Lykke til videre,
Klem

☆Therese sa...

Hei Emmeline!!
Så flotte bilder du har tatt, det med alle skiltene er jo kjempe kult :O)
Så bra at du liker deg der, det er sikkert alfa omega i det opplegget du er med på. Lykke til videre, heier på deg :O)
Klem

Anonym sa...

er det noen jeg virkelig unner et slikt opphold så er det deg!
Stå på ikke gi deg:)
Masse store varme klemmer,

Vestlandsjenta! sa...

Kjekt å høre at du koser deg! Og omgivelsene der er virkelig vakre!!Flott innlegg!!

Smineset sa...

Høres utrolig supert ut! Ser ut som ett flott sted. Kos deg masse! :-)

Anonym sa...

ja det skal være sikkert at du er heldig som har folk rundt deg som hjelper, så du har muligheten til å gjøre dette - det høres så deilig ut for det meste...
Stå på Emmeline!!

Anonym sa...

skjønne Emmeline,
Du har selvfølgelig en super familie fordi du er slikt et nydelig menneske.
Ønsker deg og dine alt godt.
Ikke gi deg selv om det er hardt,dette greier du. Tenk på de flotte sommerdagene som venter på Solbakken.

Klem fra Lotte på landet-uten blogg

Anonym sa...

Kjære Emmeline
Jeg kjenner deg kun fra din blogg, men etter å ha leste og sett, har jeg skjønt at du er ei flott dame. Jeg håper oppholdet ditt blir det du ønsker det skal være. Av og til kan livet være litt tøft for oss mummimammaer. Vi vil så gjerne være best, best for våre familier, best når det gjelder, og så vil vi selvfølgelig ta oss best mulig ut. Ikke alltid lett å være en mummimamma. Ønsker deg kun det beste kjære Emmeline. Husk vi er mange som er innom din blogg daglig og ser om det er et lite livstegn fra deg. Lykke til videre.
Hilsen Nanna i sør

MiniFruen sa...

Så artig at du er på Hauglandsenteret, der har eg faktisk jobba:p hehe..bare ein kort praksisperiode, men det er eit superflott senter!!Håper du trivst og at du kjenner at du får utbytte av opphaldet!! Bare husk å lytte til kroppen din:)

-Linn:) -

marita sa...

Vi savner deg vi også!!

Rosa sa...

Det høyrest absolutt ut som du har det bra der du er, sjølv om savnet etter familien nok er tøft. Jammen godt at du har ein flink og tålmodig Emmelinemann, og ei snill mamma som gjer sitt for at du skal kunne gjere dette. Det er heilt sikkert ei investering både for deg og dei.

Imellomtida sitt me andre framfor PC'ane og heiar på deg, og ventar med lengsel og smerte til du er tilbake for fullt.

heida Emmeline!

mette sa...

Så flott at du trives! Ser ut som et nydelig sted, og godt opplegg.

Stå på! Klem M

Anonym sa...

Hei
Nyt dagene, og syng litt for deg selv, når bakken blir bratt :o
Jeg heier på deg allt jeg orker:)

ANETTESHUS.COM sa...

Så flink du er!! Flott at du trives:) Med slike nydelige omgivelser og sååå mange interiørmagasiner er kanskje ikke det så rart;) ... til tross for blod, svette og tårer.

Stå på videre!!

Klem Anette:)

♥ Stines hverdag sa...

Så flink du er Emmeline!
Å ha så flotte omgivelser og støttende mennesker rundt deg. Det gjør det nok litt lettere når savnet etter familien blir for stort.

Stå på og lykke til videre!

Drømmen om en eplehage sa...

Der var du jo. Tenkte slik på deg i sted!
Var jo sommer i helga og kom plutselig på at det ikke var noe "to do i smug for emmelinemannen på hytta" innlegg fra deg. Det hører jo virkelig sommeren til!

Men dette blir vel en minnerik sommer for deg. Så flott å se at du er ved godt mot, håper stølheten går seg til etterhvert. Jeg fikk meg ny sykkel til helga, men det snakker vi ikke så høyt om. fnis!

Koooos deg!

Ingunn sa...

Ønsker deg lykke til med prosjektet. Godt å se fine ord til din kjære.

Og om han.

Klem ingunn

kaimai sa...

Fint å høre at det går så fint og at motivasjonen er på topp! Ta vare på deg selv oppi alt dette her!

Det er alltid like kjekt med oppdateringer fra deg!

Flotte bilder forresten, det ser helt nydelig ut!

Klem KM

Hanne sa...

Hyggelig med et livstegn. Det ser flott ut der du er. Stå på!
Pludrehanneklem

Tante Mimmi sa...

Hei!
Så fint å lese att du har det bra! Eg skal dit i september og har grua meg litt..(sjølv om eg motvillig kryssa av for motivert!:) )Har plager som har hengt att etter siste svangerskap, og vonar på å få hjelp! Gruar meg for å være så lenge borte...men det gjeld å være like tøff som deg!
Eg får fylgje med deg i vekene som går og så får du tipse meg om det er noko som er lurt å tenkje på før ein dreg!
stå på!

Unknown sa...

Hei Emeline
Et hyggelig sted ser det ut som, men dumt at nettet er så tregt.
Kos deg med interiørblader og bli inspirert.
Klem...Ellen

Agnes sa...

For en fantastisk mulighet du har fått! Nyt ukene og husmorferien :) Du er utrolig flink og inspirerer veldig!

Klem, Agnes

et kjært hjem sa...

Her har jeg vært mange ganger å badet, et fantastisk deilig sted! Det er veldig kjekt å følge med på bloggen din, kos deg videre!

Anonym sa...

håper du får stort utbytte av oppholdet.
Stå på.
Hilsen en som ikke fikk samme sjansen.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Styrkeklem!

Anonym sa...

Å så gøy å høre fra deg Emmeline!
Bildene var skjønne både fra stuen din hjemme og fra naturområdet hvor du for tiden bor!
Syntes du er knall tøff som følger dette tøffe opplegget og er så lenge borte fra familien :) Stolt av deg jeg!!!
Nyt tiden og nyt at helsegevinsten går rett i været, du er super god :)
Gleder meg til å lese VG i morgen!!!
Klem ann-christin

Anonym sa...

Hei min venn:D
Det er så kjekt og høre fra deg på bloggen:),jammen er det idylliskt der du er. Har hvert der med båt selv for noen år siden på besøk hos fam Hovland.
Du aner ikke hvor jeg gleder meg til du er hjemme igjen og plutselig står der og ringer på døren min en dag du er runden rundt Sollien,det må du bare gjøre!!!!:))
Håper alt står bra til med deg,savner deg på svømmingen.
Ha en fin helg,håper du får badet og kost deg.
God klem:D

Related Posts with Thumbnails