tirsdag 1. juli 2008

Oppvasken kaller



Noen mennesker jobber jo som kjent best under press. Her i huset jobber vi kun dersom det virkelig står om livet...-for eksempel natten før man skal dra på ferie:) Vi skal jo ha gjester i huset her mens vi selv er borte, og det betyr jo at man er litt ekstra nøye med ryddingen før man drar.



I teorien hadde det vært supert om vi kunne invitere gjester som kun kom på besøk på soverommet, stuen og kjøkkenet her hos oss. I realiteten vet man jo at gjestene også tar en liten tur innom et av de fire andre soverommene... Å HILDRANE DU--- Dette er grunnen til at jeg ikke har hatt tid til å blogge før nå; klokken tre om natten ! De tre neste timene skal bestå av søvn--og fra klokken 6 i morgen tidlig har jeg et stramt tidskjema;) Jeg håper virkelig på å være tilbake med et oppdatert bloggeinnlegg i løpet av noen dager. Nye tilskudd til Greengate kjøkkenet ankom huset via fly fra København rundt midnatt, og skal flys videre til Kristiansand i morgentimene;) Jeg kommer tilbake med oppdaterte bilder fra sol, sommer og lykkelige mennesker foran en trailer fra Ikea:) SEE U!

17 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Jeg la merke til tiden men jeg kjenner rytmen din emmeline så jeg tok ikke noen notis av det men å vaske opp på dette klokkeslettet den var drøy. he he.
Her dar jeg nettopp stått op for jeg skal på dagvakt. Så er det 2 dager fri igjen og to vakter og vips så er jeg i stavern.
Her holder huset på å få total make over.....jeg finner på nye greier hele tiden men det er bare for at jeg ikke skal legge merke til at prinsessa er borte. he he. Hun er på rideleir og ligger vekke fra familen på den måten for første gang.
Hver gang jeg setter meg ned så merker jeg at det er ikke noe synging, vitsefortelling, tyting eller hestesnakk. Det er kun tv en. he he så her sysselsetter jeg meg hele tiden og har radioen på full guffe, tv ene på både i 2 og 3 etasje, snakker i telefonen ganske ofte( ja å du vet jo hvordan det fungerer) og finner altså på nye prosjekter hele tiden. I går ble speilet som jeg fikk av min mormor ( det svarte med gull på ) hvitt....det er faktisk det smarteste jeg har gjort. DET BLE KNALLFINT. Nå henger det oppe i tv stua å ser bare fint ut. Nix nå må jeg hoppe i dusjen før mannen tar den:O) masse klem:O)

Mitt hvite hus sa...

Oj!!! Det var seint:=) Kjenner endel av de som jobber best under press ja. jeg er nok en annen type:=) Hvis jeg hadde vært i dine sko hadde det ikke vært noen i nærheten. Jeg hadde blitt så sur å sint, uff.... Lykke til med reise og de som skal bo i huset deres:=)

Klem

Den gode feen sa...

Så snille de er som låner ut huset når de er borte! Men altså, å rydde fram til klokka 3 på natta er ein ting, men å ta seg tid til fotografering og blogging er eit bevis på at du er hyperenergisk :) Nå håpar eg at dåko får tidenes kjekkaste og beste sommar i hytta. Eg klarar knapt vente med å få sjå trailerbilder :) God tur!!

☆Therese sa...

Hm -3 timers søvn er jo ikke får mye å skryte av :o) Håper du får/har fått deg en "blund" på flyet da.
Må bare si meg enig med "den gode feen" - begynne å ta bilder og blogge kl. 03.00 - superenergi!! Jeg hadde stupt i sengen.

Gleder meg forresten til å se bildene av måpene/forskrekkede anskikter når Ikea setter fra seg varene du har bestilt :oD Syntes liksom jeg kan se det for meg.
God tur/ferie.

[morgrethe] sa...

Oj oj Emmeline.....kjenner pulsen øke ved å lese innlegget ditt.

Men du.... nå er det lenge siden jeg har kommentert hos deg. Jeg tok sommerbloggferie for flere uker siden, men jeg skal innrømme at jeg har vært innom og sett titt og ofte.

Jeg ønsker deg en riktig god ferie.
Klem fra innlandet.

Rosa sa...

KJenner å jobbe under press, ja. Men klokka 3 om natta bør eg sove, om eg skal ha nokon i nærheita dagen etterpå ;) Håpar de får ein knall ferie, og eg kan nesten ikkje vente på trailer og tordensky-bilder ;)

Kos deg!

Fabrikken sa...

FOR en energi du må ha, som orker blogge midt på natta. Er det du som er supermann???

Ha en fin ferie.

Klem fra nr. 5

janne - kathrine sa...

Ja, det er alltid en del som skal ordnes rett før man drar på ferie, uavhengig av om man skal ha gjester på besøk mens man selv er bortreist eller ei.

Min samboer skjønner aldri hvorfor jeg bruker så lang tid på å komme meg ut av døren når vi skal på ferie... Selv tar han bare på seg skoene sine og er liksom klar til å reise. Glemmer det at det er greit å kikke over kjøleskapet for å se om det er mat som bør kastes, ta med søppel og sjekke om vinduer og dører er stengt :-)

Ønsker deg en riktig flott ferie og håper alle er like blide og glade også under montering av godsakene fra IKEA ;-)

Helene sa...

Leste i lokalavisen i dag at nå kommer sommeren tilbake for fullt på Sørlandet, så det var jo bra timeing for ferien din.
Håper du kommer vel i land med ryddingen din før du setter deg på flyet!
See you soon;o)

Silkeline sa...

Skjønner at du har det skikkelig travelt ja....det blir litt ekstra press når man skal ha gjester boende.
Du, det soverrommet ditt ble aldeles nyyydelig! Fargen, sengegavlen og ikke minst kunstverket over sengen er bare lekkert. Så flink du er!! skriften ser jo ut til å være trykket på veggen, du har gjort en kjempejobb!

Er egentlig bare innom for å ønske deg en GOD SOMMER på hytta. Nå må du ikke stri så fælt med kjøkkenprosjektet at du er helt utslitt når du kommer hjem igjen da;)Må innrømme at jeg er spent på bilder etter ferien...kjenner jeg deg rett, så blir det lekkert på hyttekjøkkenet når du får svingt deg.

Vi reiser til Italia om noen dager, så her går vaskemaskinen varm akkurat nå. Noen bukser må legges opp, noe må fikses litt på, og huset ma jo se sånn noenlunde ut før vi drar. Det siste er i seg selv en utfordring når fruen har hatt prosjekter i hvert eneste rom i lange tider. Du vet jo....resten av huset faller nesten sammen når man ikke får tatt unna underveis:-P

Ønsker deg og dine masse flott sommervær i ferien! ( og litt gråvær så du med god samvittighet kan drive på inne:))

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Jeg har aldri kommentert her hos deg men har fulgt med på bloggen din en stund ;)
Soverommet ble superfint !!Trodde skriften var pålimt, men hvis du har malt for hånd er du flink ;) Jeg er enig, jeg jobber best under press og ! Når ferien nærmer seg finner jeg desverre på 1000 prosjekter som skal gjøres ferdig før vi reiser. Nå har jeg kavet med gangen i et par uker og vi reiser ikke før vi er fredig ...måtte få hjelp på slutten.
God ferie og lykke til med nytt kjøkken på hytten ! Håper ikke mannen får megasjokk når traileren fra Ikea kommer..;)

hvorfor ikke... sa...

hehe!
Hele landet holder snart pusten og venter på at en trailer fra Ikea skal ankomme sørlandet....
God ferie...og LYKKE TIL!

Jennifer P. sa...

I recognize IKEA! We LOVE that store over here in the US too! So what if all the furniture breaks in a few months or a few years?---you can always afford to buy more :)!

Best to you!

Tone Yvonne sa...

Hei, hei

jasså, du raver oppe om natten....
Vel, det er jo livsnødvendig inne i mellom!! det skjer her også ;-D

Ha en fin natt til..... :o)

klem

mali-mo sa...

Man jobber jo best under press, det er jeg helt enig i, og noen har mest energi om natten, der kjenner jeg meg igjen. Mali-mo mannen hever ikke et øyebryn hvis jeg støvsuger litt sånn i 2 tiden...men det er jo ikke så ofte det blir blogginspirasjon utav det da, hehehe.

Nytt og fint Green Gate på vei sørover, gleder meg til å se. Jeg får ta meg en tur ut i den blomsterbutikken du vet ;)

Men når du nå er der nede i sør, så må du gjerne tipse om flotte butikker å kikke innom? Mali-mo familien drar nok en tur innom sørlandet om etpar ukers tid nemlig. Og det er ikke ferie hvis ikke jeg får handlet etellerannet.

Venter i spenning på trailerbildene!!! Nyt sommeren og ferien Emmeline!

Mjuka sa...

Hej på dig!
Första gången här!! Kikar runt lite i din blogg, jättefina saker. Greengate är väl en favorit!
Ha det bäst
Kram Malin

Blåbærpai sa...

Venter i spaning på oppfølgjing av smekk-full-ikea-trailer- stoppar- ved-hytta dramaet!

GOD FERIE!

Related Posts with Thumbnails